Wednesday 5 January 2022

SIHAT BERSAMA YOUNG LIVING ....

 Assalamualaikum ...

followers blog saya yang dikasihi 

Blog dah berdebu hihi

Lama tak menulis .....



Hari ni saya nak cerita tentang kisah yang berkaitan dengan kesihatan sebagai pengamal essential oils khasnya Young Living ....

Kebiasaannya bila cerita pasal essential oils, mind set terus ingat ianya adalah aromaterapi, wangi wangi sahaja .... 

Hakikatnya bukan ye.

Bagi kebanyakkan pengamal atau pengguna essential oils nie, mereka telah pun mendapat manfaat dari setiap jenis essential oil itu sendiri

Dalam Young Living, bukan sekadar essential oils sahaja yang ada ye.Ada pelbagai lagi ...

salah satunya adalah SUPPLEMENTS atau lebih dikenali sebagai vitamin tambahan

ada banyak testimoni daripada pengamal Young Living ,di mana kesihatan mereka semakin baik selepas mengamalkan supplements dan essential oils

apa yang diamalkan adalah sekadar ikhtiar ye tapi yang menyembuhkan adalah ALLAH SWT

Syukur Alhamdulillah

Hari ni, saya nak cerita kisah saya sendiri sebagai pengguna Young Living ....

Dalam tempoh sebulan 2 nie, saya mengalami masalah kesihatan yang menganggu fizikal dan emosi saya

Memang sangat beremosi & kini saya sedang menjalani tempoh untuk berubat

Selain menggunakan essential oils YL sebagai penstabil emosi, saya juga membuat rawatan fizikal seperti bekam dan berurut.

Alhamdulillah badan semakin segar.

Kemudian,saya juga ke klinik berjumpa dengan doktor dan membuat ujian darah untuk saya tahu lebih lanjut tentang masalah kesihatan saya ... 

Seminggu menanti keputusan ujian darah, akhirnya klinik call saya beritahu result darah dah ada.

berdebar debar jugak lah ... 

Ok ... jom tengok result darah saya

Basiclly, gula saya ok ... Alhamdulillah

Kolesterol juga ok, even result pada tahun lepas dan tahun-tahun dulu, kolesterol kurang cantik tapi tahun ni 2021 , kolesterol saya ok ... Syukur sesangat


Dari gambar di atas, yang saya highlight kan tu adalah result ovari saya.

Pada tahun 2020 , bacaan ovari saya melepasi paras normal (35) iaitu 42.7

Doktor telah mengesyorkan saya agar rujuk ke Pusat Kanser di Kg Baru untuk ujian pap smear.

tapi saya tak buat pun ujian tu sebab takut punya pasal hahaha

seriau pulak rasa 

Untuk result tahun 2021, amat mengejutkan ye

rasa macam tak percaya,at same time rasa lega sesangat

Even doctor pun happy giler

Bacaan ovari saya kali ni telah menurun dengan begitu ketara sekali iaitu 20 

Alhamdulillah ... rasa syukur yang tidak terkata

Saya dapat rasakan ini semua ASBAB saya mengamalkan supplement.

macam yang saya kata di awal tadi

ini ikhtiar namun yang menyembuhkan adalah ALLAH SWT

SUPPLEMENT apa yang saya amalkan...?


Jom saya cerita 

Sebelum kita nak consume any supplements dari sesuatu produk, kita kena ada ilmu tentang supplement tu

Selain research di internet, kita bole jugak ikut sharing class 

Kita bole dengar dengan jelas,pengalaman dari mereka-mereka yang telah consume produk tu



Ini adalah NINGXIA RED minuman kesihatan daripada YL ...

Minuman kesihatan ni sungguh istimewa tau .... 

nak tau kenapa istimewa? Haha

Once korang dah consume, korang akan mencari

if tak minum sehari, feel lain macam

Tak caya...try lah

kat gambar atas tu, ada penerangan kebaikan NINGXIA



Saya juga mengamalkan SUL4ZYME 

Peringatan ye ... bila kita consume supplement,jangan lah harapkan result yang drastik

kena konsisten 

apatah lagi produk yang kita consume tu ianya dari bahan yang organik 

tiada campuran bahan kimia

Once kita dah yakin dengan bahan yang ada, kita just konsisten jer consume




BLOOM COLLAGEN juga menjadi amalan saya untuk kesihatan & kecantikan kulit.

BLOOM COLLAGEN dari YL merupakan minuman collagen yang pertama mendapat sijil HALAL,

so jangan ragu-ragu untuk consume



Paling best, gabungkan sekali dengan NINGXIA & SUL4ZYME

Gabungan ni kita gelarkan Beauty Trio



FRANKINCENSE ... essential oil kegemaran saya.

Ianya lebih dikenali sebagai Raja Minyak. Keistimewaan eo nie adalah berkemampuan merawat pelbagai isu.Sangat bagus untuk kulit, imunisasi, menaikkan semangat dan meningkatkan kesedaran rohani.

Saya sangat sukakan aromanya yang menenangkan.

Disebabkan suka sangat dengan bau oils nie, saya hasilkan perfume sendiri.

Saya gabungkan dengan eo GERANIUM & YLANG YLANG



Ini lah sedikit sebanyak kisah saya bersama Young Living, bagaimana saya ikhtiar untuk sihat bersama Young Living.Semoga memberi manfaat kepada anda semua.

Yang baik itu dari Allah SWT, yang buruk itu dari saya sendiri. 

Sekian. 

Assalamualaikum & Salam sejahtera


Jika berminat dengan produk Young Living, bole whatsapp saya 0169000660.

Bole follow FB Page : Me with Essential Oils

IG : mewithessentialoils

Personal FB & IG :

Misra Bakri


Featured post

Young Living 8th Anniversary - RISE BEYOND

  Telah berlangsung selama 2 hari pada 22 & 23 Oktober 2022 lepas,YL 8th Anniversary bertempat di KLCC,Kuala Lumpur. Pelbagai aktiviti m...